Boken på vent; The Sweetest Thing av Fiona Shaw

Boken på vent er fast tirsdagstema hos Beathes bokhylle, og bestemte meg for å skrive om ”The Sweetest Thing” av Fiona Shaw denne uka.



Harriet rømmer fra livet i en Yorkshire fiskelandsby og er på jakt etter noe nytt. Kvekeren Samuel samler på bilder av arbeidsklassejenter i arbeidsklærne deres. En kald novemberdag møtes de på en bro i York. Handlinga er satt til 1800-tallet, i skyggene av sjokoladefabrikken, asylet og fotografstudioet.


”The Sweetest Thing” er en av bøkene jeg kjøpte da jeg var på studietur i York tidligere i år, og var heldig nok til å få tak i en signert kopi (er en bokorm, og det er kjekt med signerte bøker).

Comments

  1. Så gøy å få signert bok, da blir den jo ekstra spesiell. Handlingen høres ut som noe for meg, så denne boken har jeg merket meg :)

    ReplyDelete
  2. Signerte bøker er alltid kjempegøy :-) Jeg har en egen bokhylle å plassere dem i. Nå hørtes det ut som jeg hadde kjempemange, men det har jeg altså ikke :-) Ønsker deg en fin dag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er da ikke så sært å ha en egen plassering for de signerte bøkene? Har en fin liten samling jeg også.

      Ha en fin dag du og. :-)

      Delete
  3. Alltid kjekt med signerte bøker, har ikke så mange av dem så jeg håper at det blir mer etter hvert. Kos deg med boken når du kommer så langt. Ha en fin dag :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kommer sikkert til å kose meg med den. :-)

      Ha en fin dag du også.

      Delete
  4. Dette høres ut som noe jeg godt kunne tenke meg å lese - takk for supert lesetips!

    ReplyDelete
  5. Denne skal jeg notere meg. Var 5 dager i York for en del år siden da jeg var student. Mimre mimre.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge