Omtale; Skjærsild av Tina Frennstedt

Tidligere i år leste jeg krimromanen Skjærsild av Tina Frennstedt og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
Tredje bok i Tina Frennstedts Cold Case-serie - inspirert av uløste saker fra virkeligheten. En mordbrann setter skrekk i beboerne på Österlen. På huset til offeret finner politiet malte sifre som man tror forbryteren står bak. Vitnemålet til en kvinne som overlevde brannen, påminner etterforsker Tess Hjalmarsson om en sak hun var borte i tidlig i karrieren og som hun aldri fikk oppklart. Sammen med kollegaen Marie Erling og Carsten Morris, som utarbeider en psykologisk profil, leter Tess etter en gjernings- person som virker besatt av å hevne seg. Snart er Tess også truet, og med det også hennes nye samboer. Alt tyder på at fortiden har innhentet henne, og at hun står på morderens liste over personer som skal få unngjelde.

Mine tanker om boka
Skjærsild tror jeg er den svakeste boka i serien til nå, selv om den ikke er direkte dårlig. Jeg hadde vel og merke meget sterke mistanker om hvem morderen (eller rettere sagt, den ene morderen), temmelig kjapt, noe som ødela spenninga for min del. En av de få tingene som trekker opp, er at Tess tross alt er lesbisk, og det er kjekt å se "seg selv" i en bok.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge