12 boktips til påskekrim

Selv om Corona-viruset herjer, eller kanskje nettopp derfor, siden folk bør holde seg hjemme, tenkte jeg at jeg i dag kunne skrive opp noen boktips til påskekrim. Det er fullt mulig å lese krimbøker i påsken, selv om en ikke sitter i solveggen på hytta.

Det finnes masse krim en kan velge mellom hvis en bare leter litt og her er noen anbefalinger fra meg. Noen av bøkene er lansert enten i år eller i fjor, mens noen av de andre er bittelitt eldre. Alle er i hvert fall verdt å lese, enten en ender opp med å låne dem som e-bøker på biblioteket eller kjøper en fysisk bok i bokhandelen. Jeg har uansett lest mye krim opp gjennom årene og dette er bare et bittelite utvalg.

Jeg håper folk får en relativt ok påske, forholdene tatt i betraktning.

Dykket av Frits De Burgh
Et dødelig mørke av Stuart McBride
Når stormen aldri løyer av Lars Helle
Vågespill av Ann Rosman

Blindtunnel av Tove Alsterdal
Møt meg i paradis av Heine Bakkeid
Myrkongens datter av Karen Dionne
Jernspøkelset av Ivar Aase

Pitbull av Anne Mette Hancock
Jenta uten hud av Mads Peder Nordbo
De dødes hus av Jorun Thørring
Frostgraven av Sonja Holterman

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge