Omtale; Viltkokeboka - enkle og fristende oppskrifter av Anders Levén

For et par måneder siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av kokeboka Viltkokeboka - enkle og fristende oppskrifter av Anders Levén fra forlaget, og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
Følelsen av å tilberede vilt som du har felt selv er vanskelig å slå. Selv om du ikke jakter selv, er råvarer fra våre skoger og marker det beste grunnlaget for et godt måltid. Her finner du retter med forskjellige stykningsdeler av viltet, og i de fleste oppskriftene kan du benytte akkurat det viltet som du har tilgang til: elg, hjort, rådyr, hare, villsvin, osv. Klassiske nordiske smakstilsetninger blandes med inspirasjon fra hele verden. Ikke gå glipp av den sørafrikanske bobotien med kvernet kjøtt av elgkalv, shish kebab med flatbiff av elg, karrigryte med elgstek eller chili med kvernet elgbog. Eller hva med godt krydrete hjemmelagde pølser, en saftig burger eller pizza med tynne skiver av elgbiff? Retter som både jaktlaget og familien kommer til å elske! Anders Levén er en av Sveriges mest navngjetne kokker, kjent fra TV, radio og tidsskrifter. I snart tretti år har jakt og vilt vært hans store interesse. Her presenterer han et femtitalls nye oppskrifter for alle som jakter og elsker smaken av vilt.

Mine tanker om boka
For min del var dette en helt grei kokebok. Mange fine fotografier og flere interessante oppskrifter - både enkle og mer avanserte, men jeg tror denne passer bedre for de som er litt mer vant med viltkjøtt enn meg.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge