Omtale; Sauesankertanker av Torgeir Rebolledo Pedersen

For et par måneder siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av diktsamlinga Sauesankertanker av Torgeir Rebolledo Pedersen fra forlaget og i dag kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
I «Sauesankertanker» finnes både sau, ku og ulv, flaggspett, dompap, pilfink, dødsbevissthet, forgjengelighet og begjær. En mann blar tilbake i minner om det som var, han skriver om å sanke og å bli sanket, om å gjete og å bli gjett, om trangen til å være et helt menneske i en hel verden.

Mine tanker om boka
For min del var dette en midt-på-treet diktsamling. Flere av diktene var bra, jeg hadde sans for titteldiktet "Sauesankertanker", men det var også flere dikt jeg ikke helt likte. Tror nok at det finnes de som vil like denne diktsamlinga og at det er mer at diktene ikke var helt min smak.

Comments

  1. Artig at du blogger om denne i dag, satt akkurat å laget liste over mulige nominasjoner til Bokbloggpris, og denne er med :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge