Topp ti tirsdag; Topp ti ting bøker har fått meg til å ville gjøre eller lære mer om

Ny tirsdag og nok en topp ti tirsdagsliste takket være The Broke and the Bookish. Denne ukens tema er ti ting bøker har fått meg til å ville gjøre eller lære mer om.

Her er min liste;

Safranhuset av Rosanna Ley har inspirert meg til å lete etter marokkanske oppskrifter.

Night School; Bak murene av C. J. Daugherty har sparket meg bak til å bestille rød hennahårfarge og farge håret mitt rødt igjen.

Around the World in Eighty Days av Jules Verne har fristet meg til en jorden rundt tur, selv om jeg per her og nå ikke har råd.

Explore Everything: Place-hacking the City av Bradley Garrett inspirerte meg til å komme forsiktig i gang med urban exploring.

Løp svartøre løp av Rawdna Carita Eira har inspirert meg til å lete etter mer samisk diktning.

Slipp hold av Heidi Sævareid har fått meg til å lese meg opp om extension.

Ønskemesterens datter-trilogien av Laini Taylor har fristet meg til å reise til Praha (det var det med de pengene igjen).

Noen dikt av Allen Ginsberg som jeg leste i amerikansk litteratur-emnet på universitetet har fått meg til å lese mer om beat-poesi.

En spire av håp av Ruta Sepetys har fått meg til å lese mer om "utelatt historie"; historie som blant annet innebærer det seiersherrer i krig ikke føler trang til å snakke så mye om.

Kom hjem av Julie Kibler har inspirert meg til å lese mer om borgerrettighetsbevegelsen.

Comments

  1. I would love to go on a round the world trip too!
    My TTT: https://jjbookblog.wordpress.com/2016/07/26/top-ten-tuesday-67/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge