Omtale; Safranhuset av Rosanna Ley

Med Women Challenge i bakhodet, tok jeg fatt på romanen Safranhuset av Rosanna Ley som jeg lånte på biblioteket.

Nell føler seg noe utenfor og ensom etter mora hennes døde. Hun er usikker på hva hun skal tro når mannen gir henne et kokkekurs i Marrakech som bursdagsgave uten at han selv skal være med. Alt som skjer på kokkekurset gir Nell derimot mer næring til drømmen om å åpne en restaurant i Cornwall. Nell møter også på Amy i Marrakech, som er en ung fotograf på jakt etter noen siste brikker som mangler i familiens historie. De to blir etter hvert venner, og de oppdager etter hvert at det faktisk er en forbindelse mellom familiene deres, hvor safran spiller en viktig rolle.

Det tok meg ikke lange stunden før jeg ble oppslukt i boka. Ulempen var vel mer at jeg tidvis ble noe sulten og ble noe inspirert til å lete etter marokkanske oppskrifter (ikke det at sistnevnte er verdens verste ting akkurat).

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge