Omtale; Maestro av Geir Tangen

For en liten stund siden lånte jeg krimromanen Maestro av Geir Tangen på biblioteket.

Journalisten Vinjar Gudmundsson i Haugesunds Avis får varslet via en e-mail at et drap skal skje dagen etter, men han tar ikke mailen alvorlig. Dagen etter skjer drapet, og det er bare opptakten til flere drap som skal komme. Politietterforskeren Lotte Skeisvoll må lede etterforskningen for å få tak i morderen som har hentet inspirasjon fra norske krimromaner, samt varsler drapene før de skjer.

Hvis en er på jakt etter et innføringskurs i bruk av krimklisjeer, samt til en viss grad gjøre narr av nevnte krimklisjeer, kan boka anbefales. Selv fikk jeg meg en god latter en gang i blant grunnet enkelte beskrivelser av Haugesundstraktene.

Comments

  1. Artig å lese din omtale av boken, har hørt mye forskjellig om den. Selv står jeg på vent på eBokBib og det kan se ut til at det kan ta sin tid :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tror at det er en bok som en enten liker eller misliker, og jeg kan ikke nekte for at det var en del krimklisjeer i den.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge