Omtale; Sanger til Gry av Lars Helle

Med Cloak and Dagger Mystery Challenge i bakhodet, leste jeg Sanger til Gry av Lars Helle.

"Det er ikke sant at tiden leger alle sår. Noen ganger legger den bare på et plaster - det svir forjævlig når det blir revet av."

I 1983 eksploderer en båt uti en fjord og ombord er blant annet kona til politietterforsker Gunnar Holt. Ifølge etterforskningen, var det en ulykke, men hvorfor får da politietterforskeren et kort med en nøkkel hvert år på dødsdagen? Rett før foreldelsesfristen går ut, setter Gunnar Holt i gang sin egen etterforskning av saken.

"Et av Rogalands mest fascinerende trekk. Det skal ikke mer enn en sving til før du støter på en sau."

Jeg har lest en bok tidligere av Lars Helle, og jeg får mer sans for forfatteren, jo mer jeg leser. Noe av det jeg liker med forfatteren, er språket.

"En mann med vaner unngår å bli skuffet, sa far bestandig."

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge