Omtale; Knuste hjerter og halve sannheter av Geir Sætre

For en liten stund tilbake ble jeg kontaktet av forfatteren, som lurte på om jeg hadde lyst til å lese Knuste hjerter og halve sannheter, noe jeg gjorde.

Edgar Paasche, Eddie blant venner og bekjente, gir inntrykk av å være en drittsekk til tider; en ungkar med begrenset dametekke, utfordrende sosiale antenner og dårlig selvinnsikt. Det forhindrer han ikke i å gjøre forsøk på damefronten. Og med litt hjelp fra kompiser, en eldre dame og diverse hendelser, kan en kanskje få et lite håp for Eddie etter hvert.

Selv om jeg kanskje ikke er innenfor målgruppen for denne romanen, endte jeg opp med å flire mange ganger i løpet av boka på grunn av humoren og det faktumet at jeg tror flere av oss kjenner en eller annen drittsekk en godt kunne tenkt seg å gi et spark bak. Hvis en har lyst til å prøve og få et mannfolk til å lese, eller lese noe annet enn krim, tror jeg at denne boka har et potensiale, selv om jeg tror språkbruket gjør at den kanskje er best egnet for de mellom 20 og 40/45.

Comments

  1. Flott omtale, det ser ut som du likte boken godt. Jeg likte den også godt, selv om jeg følte meg litt utenfor målgruppen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk, tror vi var to stykk som følte oss litt utenfor målgruppen, men det er jo ikke ensbetydet med at boka er dårlig. ;-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge