Omtale; Agathe av Anne Cathrine Bomann

For et par måneder siden var jeg såpass heldig at jeg fikk tilsendt et leseeksemplar av romanen Agathe av Anne Cathrine Bomann. Nå har jeg lest den og i dag kommer omtalen av boka.

Beskrivelse fra forlaget
En livstrett psykiater teller ned timer og dager til han skal gå av med pensjon. Egentlig har han det litt travelt med å avvikle sine siste pasienter, men hans plan forstyrres, da en ung kvinne insisterer på å komme i terapi hos akkurat ham. Hun heter Agathe.
Omtrent samtidig får han beskjed om at hans trofaste sekretær gjennom mange år sykemelder seg. For første gang i sitt liv tvinges han til å tre ut av sin rolle som terapeut og selv rekke ut hånden etter et annet menneske.
Agathe er en liten roman om noen av de store temaene i livet, ensomhet, kjærlighet og den meningsløshet som kan ramme den som ikke engasjerer seg i sitt eget liv.

Mine tanker om boka
Agathe er en filosofisk liten roman som har en viss sjarm og jeg likte godt skrivestilen til forfatteren. Det er en bok som definitivt kan anbefales.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge