Topp ti tirsdag; Ti bøker som inneholder karakterer med usynlige lidelser

Det er en ny tirsdag, noe som betyr en ny topp ti-liste takket være bokbloggen The Broke and the Bookish. Denne ukens tema var "ti bøker som inneholder karakterer X", så jeg valgte karakterer med usynlige lidelser.

Min liste er denne;
Fifteen Seconds of Normal av Alex Marestaing

The Edge of Brilliance av Susan Traugh

Fangirl av Rainbow Rowell

Svart belte av Marianne Clementine Håheim

Stryk meg over håret av Agnes L. Matre

Harehjerte av Ingrid Melfald Hafredal

The Bell Jar av Sylvia Plath

Prozac Nation av Elizabeth Wurtzel

Girl, Interrupted av Susanna Kaysen

Spinner av Michael J. Bowler

Comments

  1. Jeg har ikke lest mange bøker om tegn med usynlige forstyrrelser. Takk for at du forteller oss om så mange av dem!

    Jeg har allerede lest The Bell Jar. Det var en utmerket bok. Femten Sekunder av Normal høres veldig interessant også.


    Her er vår Top Topp ti tirsdag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fifteen Seconds of Normal was really interesting, I can assure you that. :-)

      Delete
    2. I'm glad to hear that!

      Nå vil jeg gjenta denne kommentaren på norsk for noen her som ikke snakker engelsk: Jeg er glad for å høre det!

      :)

      Delete
  2. Jeg har lest ett par av disse, men det var flere jeg kunne tenke meg å lese. Jeg valgte psykiske lidelser som min "ting" og det inspirerte du meg til :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk for kommentar, skal sjekke ut listen din. :-)

      Tror forresten at du potensielt kanskje ville likt Spinner, hvis jeg kjenner deg riktig.

      Delete
  3. You chose a great topic, Kristin, one that deserves attention. I haven't read any of these. Fangirl is on my wish list though. Thank you for sharing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for your nice comment. :-) I can admit that I partially chose the topic because I felt it deserved a bit of attention.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge