Omtale; Piken fra Piemonte av Fioly Bocca

Sist måned fikk jeg tilsendt leseeksemplar av romanen Piken fra Piemonte av Fioly Bocca fra forlaget. Nå har jeg lest den, og her kommer omtalen.

Tilsynelatende har Anita kapret både drømmemannen og drømmejobben. Da moren hennes blir uhelbredelig syk, begynner livet til Anita og slå sprekker. På toget til Torino møter hun på en mann som glemmer igjen notatboken sin, og de to får kontakten med hverandre da hun leverer den tilbake, samt at han forelsker seg i henne. Spørsmålet er om Anita tør å forlate den velkjente og trygge hverdagen?

"Nok en gang tenker jeg på hvordan jeg oppfatter kjærligheten, som en dans for to. Og jeg spør meg selv om ikke Tancredi og jeg i det siste, akkurat på dette punktet, har lyttet til to forskjellige orkestre."

Personlig endte jeg opp med å lese boka i løpet av en kveld, og den kan kanskje gi et lite spark bak om at av og til bør en ta sjanser, samt åpne øynene opp for hverdagsmagien rundt oss.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge