Omtale; Memoirs of Hadrian av Marguerite Yourcenar

Jeg begynte å lese boka Memoirs of Hadrian av Marguerite Yourcenar i forbindelse med Living Stories, Dead Languages emnet jeg hadde på universitetet, men fikk ikke lest hele boka da.

Boka er skrevet som et evighetslangt brev til Hadrian's etterfølger, Marcus Aurelius, hvor Hadrian selv reflekterer over livet han hadde som romersk keiser, og reiste rundt.

For min del, er det en av de mer mislikte bøkene jeg har lest i nyere tid. Den var tungt skrevet, og på en måte føler jeg at det ble noe "feil" i forsøket på og skrive en bok om en keiser som døde for nærmere 2000 år siden med en subjektiv synsvinkel, siden det er mangelfulle kilder som gjør at en ikke helt vet hva han følte og tenkte i ethvert øyeblikk beskrevet i boka.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge