Omtale; Dronningen av Tearling av Erika Johansen


For en liten stund tilbake var jeg så heldig at jeg fikk tak i et leseeksemplar av fantasy-romanen "Dronningen av Tearling" skrevet av Erika Johansen.

19 år gamle Kelsea Raleigh blir hentet fra skjulestedet sitt og reiser til hovedstaden i Tearling for å ta sin rettmessige plass som dronning i landet. Det hele er noe strabasiøst, spesielt siden det er flere som har et ønske om å ta henne av dage.

Jeg skulle ønske at det var litt mer fantasy i boka, men noe av det jeg likte med boka var at det var en kvinnelig hovedperson til en forandring (fantasy med kvinnelig hovedperson er ikke dominerende). Jeg har forøvrig hørt rykter om at boka skal bli filmatisert med Emma Watson i hovedrollen.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge