Omtale; A Gift From Bob av James Bowen

Da jeg fant ut at den tredje boka om Bob og James skulle komme ut, endte jeg opp med å bestille den på nettet dagen den kom ut i oktober.

"I brought out the 'pigs in blankets' first, placing the hot tray on the worktop. The sight and smell of them sent Bob into a complete frenzy. His tail was swishing around so fast that I wondered whether he might take off."

I "A Gift From Bob" (En gave fra Bob på norsk) minnes det tilbake på den siste julen da duoen var i London's iskalde gater som gatemusikanter og selgere av bladet "Big Issue" for å tjene inn nok penger til å overleve høytiden. James hadde lenge mislikt julehøytiden, men med den pelskledde vennen på sin side, så han ting fra et annet perspektiv. Samtidig kommer det mange betraktninger, enten når det gjelder Bob, eller julehøytiden på generelt basis.

"These people were in a frenzy over things that, in all likelihood, they or the recipients didn't really need at all. I didn't envy them. Quite the opposite in fact, I thought it was sad."

Da jeg leste boka, satt jeg igrunnen med et smil om munnen, samtidig som jeg fikk meg en latter en gang i blant. Denne boka, som de to første om duoen, viser hvilken positiv effekt dyr kan ha på mennesker, men "A Gift From Bob" illustrerer også at det finnes litt håp for menneskeheten.

"I thought about all those people coming up to me and giving me cards and money. None of them needed to do it. They'd done so out of the goodness of their hearts, they'd done so in the spirit of Christmas."

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge