Bokomtale: Blindspor av Céline Curiol

Boka omhandler en ung kvinne som prøver å holde ensomheten på avstand med jobben på togstasjonen Gare du Nord, og virre gatelangs i Paris. Hun er forelsket i en fyr som er sammen med noen andre, og hovedpersonen kan vel trygt sies å være på et blindspor.

I visse tilfeller hadde jeg følelsen "Kom for pokker til poenget" og jo mer jeg leste, jo mer irriterte jeg meg over hovedpersonen. Det finnes sikkert personer som liker boka, men jeg føler jeg har lest bedre. Det som faktisk var positivt med boka var språket, men en får ett visst inntrykk av at boka er det den er; en debutroman.

"Hun skrur på fjernsynet, men istedet for å gjøre henne sløv, får TV-programmene henne til å føle seg enda mer uvel. De todimensjonale skapningene som gestikulerer på skjermen likner patetiske sprellemenn som sammenfatter livet i en rekke standardiserte uttrykk og bevegelser."

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge